tisdag, maj 05, 2009

Är bloggen död?

Bloggen är död, utropar nyhetsankaret i TV. Är det verkligen så? Privatbloggarna kan jag vara utan - vem är intresserad av Henrik Schyfferts privatliv? Men samhällsbloggandet kommer att fortsätta. Inlägg i samhällsdebatten är alltid stimulerande.

Vem har intresse av att jag just nu bloggar från Globen Hotel och att Metallica spelade här i går kväll men att gardinerna var fördragna i restaurang Arena så att vi inte skulle kunna få en gratisglimt av de stora hårdrockarna från USA?

Eller att jag just läst Carl-Johan Vallgrens skälmroman "Kunzelmann & Kunzelmann" och därefter skaffade hans förra roman "Den vidunderliga kärlekens historia"? Vem bryr sig?

2 kommentarer:

David sa...

Jag tolkar det som att du inte tänker skaffa vare sig Twitter eller Facebook eller... Håller med dig, det narcissistiska bloggandet är fullkomligt ointressant. Precis som du tycker jag att det är intressant att följa framförallt Kristdemokratiska bloggar just för att de har blivit en viktig del av opinionsbildningen, inte minst utanför den yttersta toppen av partiet såsom partistyrelse etc.

Keep on Blogging!

Anonym sa...

And there is other output?