lördag, augusti 26, 2006

Fyra små rätter- bloggutmanad

Jag har blivit utmanad på att blogga av Steven Crosson, vår yngste kandidat till riksdagen (tvåa på Gävleborgslistan). Här är mina fyra små rätter.

Fyra arbeten jag har haft i mitt liv:
Brevbärare
Banarbetare
Försäljare av fotogrejer
Lärare


Fyra filmer jag kan se om och om igen:
Så som i himmelen
Life of Brian
The Rock
Ursäkta vad är klockan?

Fyra låtar jag gärna hör:
Erik Satie - Gymnopedies
Jussi Björling - Land du välsignade
Lars Winnerbäck - Hugger i sten m fl
Vivaldi - Vintern

Fyra städer jag har bott i:
Skellefteå
Umeå
Uppsala
Bollnäs/Rengsjö

Fyra tv-serier jag gärna ser:
Vita huset
Morden i Midsomer
Möbelhandlarens dotter
Seinfeld


Fyra ställen jag vill åka till:
Moskva
New York
Rom
Reykjavik

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
www.kristdemokraterna.se
www.avanza.se
www.bollnas.kristdemokrat.se
www.google.se

Fyra favoriträtter:
Pannbiff med lök
Thai
Laxkotlett med pressad potatis
Spagetti med Solweigs köttfärssås


Fyra ställen där jag trivs:
Hemma i Rengsjö
I Norrbotten
På flyget
På tåget

Fyra personer jag vill träffa:
Nelson Mandela
Bill Clinton
Angela Merkel
Åsne Seierstad

Inga kommentarer: